jag är en konstnär som målar med ord

Känns som en dumjävla förbannelse det här.
Hur många år ska man måsta leva med allt förflutet? jag vet inte hur jag ska betee mig mot dig,
vad jag ska säga eller göra alltid är det något som blir fel.
jag har menat det jag sagt varje gång men tillslut blir man less när man bara ger och ger men aldrig får något tillbaka .
Hur många år med svåra ord och slag ska man behöva ta?
Jag vill inte behöva vara rädd för dig men när du gör allt detta mot mig så vet jag inte längre .
Du har berättat så duktigt att jag inte duger för dig att jag helst inte ska vara den jag är.
Jag minns hur ledsen jag blev när du sa det men visade det inte.
Jag kan inte vara som du vill , vill inte ha någon annans personlighet bara för att jag inte duger för dig.
Du är så elak mot mig .
Minns hur ofta du lovade att ringa eller hälsa på blev så glad men månaderna gick och jag slutade hoppas.
Du frågar hur gammal jag är ibland och det är sånt du ska veta.
Blåmärkerna är ingenting jämnfört med allt du sagt och hur många gånger du svikit mig.
Jag har så ofta beskrivit för dig hur jag känner men du bryr dig inte alls,
jag får aldrig höra att du älskar mig inte ens kram du säger inte ens hej när du ser mig någonstans.
Orden du sagt har bränt sig som gjutet fast innutimig.
om jag bara sluppit dom sakerna.
jag har aldrig vågat erkänna det för mig själv men jag tror jag hatar dig för alla år jag älskat dig men det är slut med det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0